Gyöngyösi Berze Nagy János Gimnázium, mint Minősített Tehetséggondozó Műhely
Az Egri NaPOK hírlevelében megjelent írásaink ide kattintva olvashatók!
Minősített Tehetséggondozó Műhelyek (x)
https://metropol.hu/pr/2023/12/minositett-tehetseggondozo-muhelyek-x
A Minősített Tehetséggondozó Műhelyek olyan tehetséggondozó mintaintézmények, amelyek elkötelezettek a szakmai minőség mellett, kiemelten tehetséges tanulók gondozását támogató szakmai csoportjuk és programjuk van, tehetséggondozó tevékenységük dokumentáltan nagy múltra tekint vissza.
A Nemzeti Tehetség Program keretében, a Kulturális és Innovációs Minisztérium támogatásával a Minősített Tehetséggondozó Műhelyekben minden tehetséges tanuló a képességeinek és igényeinek megfelelő fejlesztésben részesülhet. A fiatalok tanulmányi területének és érdeklődési körének megfelelő, emocionális szükségleteiket is figyelembe vevő programokat valósítanak meg.
Hasonlóan fontos az intézmények közötti tudásmegosztás lehetőségének megteremtése, így a Minősített Tehetséggondozó Műhelyek hálózata segítséget jelent a pedagógusoknak, tehetséggondozó szakembereknek, valamint a szülőknek egyaránt a tapasztalatok megosztásában és a jó gyakorlatok elsajátításában. A hálózatban működés nagy hozzáadott értékkel bír az intézmények vonzáskörzetében más iskolák számára is.
A Minősített Tehetséggondozó Műhelyek – az iskolán belüli tehetséggondozáson túl – részt vesznek a helyi tehetségprogramok kidolgozásában, a tehetségszűrési és -azonosítási rendszerek bevezetésében, valamint támogatják az intézményi szaktanácsadási tevékenységet.
Komplex tehetséggondozás és anyagi támogatás a tehetséges diákok számára
A tehetséggondozás egyik legeredményesebb formája az egyéni mentorálás, amelynek hatékonysága annak köszönhető, hogy a foglalkozásokat a mentor a mentorált tanuló egyéni szükségletéhez tudja igazítani. A mentor nemcsak a tanulmányi, hanem az érzelmi és társas kompetenciák fejlesztésében is támaszt nyújt a sokszor nehézségekkel küzdő tehetséges fiataloknak. A mentorok szakmai felkészítését a Nemzeti Tehetség Központ 30 órás akkreditált képzés keretében végzi. A Minősített Tehetséggondozó Műhelyek története során több mint 1000 tanuló vett részt egyéni tehetségmentorálásban.
A szakmai mentorálás mellett a kiemelten tehetséges gyerekek ösztöndíj-támogatáshoz is juthatnak. A 2018-ban elindított ösztöndíjprogram keretében már csaknem 500 tanuló nyert el támogatást. Az 50.000–250.000 forintos összeget eszközök vásárlására, tanfolyamokra, magánórákra, versenyekre vagy a tehetséggondozásukhoz kapcsolódó utazásokra fordítják.
Szakmai támogatás és az intézményi eszközpark bővítése
A Minősített Tehetséggondozó Műhelyek tehetséggondozó műhelymunkaprogramjain a tehetségfejlesztéssel foglalkozó pedagógusok vesznek részt. Ezeken az eseményeken a tehetséggondozás elméleti és gyakorlati kérdései kerülnek terítékre, illetve a szervező intézmény bemutatja saját jó gyakorlatait is – ennek keretén belül eddig több mint 280 tehetséggondozó műhelymunka valósult meg.
A tudás- és tapasztalatmegosztás legnagyobb fóruma a Minősített Tehetséggondozó Műhelyek éves országos találkozója, amely kiváló lehetőséget kínál az eredmények, jó gyakorlatok megosztására. Az intézményvezetők és programfelelősök megalapozhatják intézményközi együttműködéseiket, és az esemény a hálózatfejlesztésnek is remek színtere.
A tehetséggondozó pedagógusok egyéni fejlődését szolgálják azok a – Nemzeti Tehetség Központ által megvalósított – pedagógus-továbbképzések és felnőttképzések, amelyeken már több mint 2000 – Minősített Tehetséggondozó Műhelyben dolgozó – pedagógus vett részt.
A Minősített Tehetséggondozó Műhelyek a tehetséggondozó munkát támogató különféle eszközökhöz is hozzájuthatnak, legyen szó mikroszkópról, sportszerekről vagy akár 3D nyomtatóról.
43 intézmény a Minősített Tehetséggondozó Műhelyek hálózatában
Büszkék lehetünk arra, hogy az országban jelenleg 43 Minősített Tehetséggondozó Műhely működik: 6 budapesti, 5 Pest vármegyei, 7 dél-alföldi, 7 észak-alföldi, 4 nyugat-dunántúli, 4 közép-dunántúli, 5 dél-dunántúli és 5 észak-magyarországi intézmény.
2021.04.26. Pályaorientációs előadások:
Időpont | 1. blokk | 2. blokk | 3. blokk | |||
Előadó | Moderátor | Előadó | Moderátor | Előadó | Moderátor | |
12:00 – 12:45 | Balázs Barbara | Fehérpataky Balázs | Bayer Tamás | Telegdy Balázs | Faragó Nóra | Szegedi Dezső |
13:15 – 14:00 | Majoros Anikó | Fehérpataky Balázs | Serbán Brigitta | Telegdy Balázs | Papp Gergő | Szegedi Dezső |
14:30 – 15:15 | Molnár Kristóf | Fehérpataky Balázs | Mucsányi Áron | Telegdy Balázs | dr. Krainik Fatima | Kovács Zsolt |
Blokk | Előadó | szakma/ foglalkozás |
terület | bemutatkozó |
1. 12:00-12:45 |
Balázs Barbara | kereskedelmi igazgató, reklám- és médiamunkás |
marketing és kommunikáció, médiatudomány | Egy véletlennek köszönhetően az RTL-nél került közelebb a reklámidő értékesítéshez. Időközben jött rá, hogy ez egy külön szakma, iparág és sokkal több van benne, mint sem a hirdetők megrendelését egy tv képernyőjén keresztül megjeleníteni a potenciális vásárlóknak, az-az a nézők számára. Ezért a szakma egy részét körbejárva, dolgozott médiaügynökségnél, ahol az online, offline médiatervezést sajátította el, majd az index.hu és a TV2 csoportnál dolgozott. Legutóbb egy reklámidő kereskedőháznál az operatív igazgatói pozíciót töltötte be. Ez a cég úgy működik, mint a tőzsde, a hirdetők keresletét, reklámidő tulajdonosok kínálatával kellett szinkronizálni. Jelenleg, OD-Szervezet fejlesztési szaktanácsadás szakon tanul, tágítva ezzel ismereteit, kielégítve kíváncsiságát. |
1. 12:00-12:45 |
Bayer Tamás | nemzetközi üzletfejlesztési menedzser | nemzetközi értékesítés | Nemzetközi gazdaságelemző szakirányon végzett közgazdász, több mint 8 év nemzetközi műszaki értékesítési tapasztalattal. Jelenleg hazai érdekeltségű informatikai cégnél járul hozzá a cég európai terjeszkedéséhez. |
3. 14:30 – 15:15 |
dr. Krainik Fatima | vezető fogszabályozós fogorvos | egészségügy | 10 éve foglalkozik fogszabályozással. Azért tartja izgalmasnak a szakmáját, mert: embereket gyógyíthat, rengeteg technikai újdonsággal találkozik, minden eset új kihívás elé állítja, a fogorvosi szakmának jó megbecsülése van, jó kézügyességet kíván meg, egyszerre igényel jó fizikai és szellemi képességeket is és folyamatos fejlődésre van lehetőség. Egyetemi évei alatt vált egyértelművé számára, hogy a fogszabályozás területe érdekli a legjobban, mert számára az esztétikus mosoly a legfontosabb. |
1. 12:00-12:45 |
Faragó Nóra Zsófia | recruiter | hr | Bölcsész végzettséggel rövid útkeresés után beszippantotta a HR azon belül a toborzás területe. Lassan 6 éve foglalkozik toborzás-kiválasztással. Hazai és nemzetközi nagyvállalatoknál, illetve kisebb tanácsadó cégeknél szerezett tapasztalatot itthon és külföldön egyaránt. Mindennapi feladata megtalálni a több éves tapasztalattal rendelkező paleontológust és a frissdiplomás tapasztalattal rendelkező asztronautát is. |
2. 13:15 – 14:00 |
Majoros Anikó | teszt automatizáló | IT | Eredetileg szociális munkásként diplomázott az ELTE-n, de mindig is érdekelte az informatika világa. Néhány éve döntötte el a karrierváltást és beiratkozott egy programozó bootcampbe. Az intenzív képzés elvégzése után került a Lufthansa Systems-hez, ahol jelenleg egy fejlesztés alatt álló légiközlekedési szoftver teszt automatizálóként dolgozik. Fontosnak tartja, hogy minél több nő jelenlen meg az IT területen. |
3. 14:30 – 15:15 |
Molnár Kristóf | ügyvezető | marketing és kommunikáció | Marketing területen diplomázott a Corvinus Egyetemen 2012-ben, ahonnan egy hazai IT cég junior marketing pozíciójába vezetett az útja. Nagyon fontosnak tartja, hogy legyen egy „ügy” amiért dolgozhat, ezért 4 évvel később már marketing igazgatóként igazolt át a Brain Barhoz, ahol a kommunikációs és partnerségek területét vezette. A közelmúltban vetette át a Brain Bar ügyvezetői feladatait azzal a céllal, hogy a jövőfesztivál a digitális térben is kiemelkedő globális szereplő legyen, és ezzel még több embert bírjanak rá arra, hogy gondolkozzon és tegyen a jövőjéért. |
3. 14:30 – 15:15 |
Mucsányi Áron | IT tanácsadó, projektmenedzser, ügyvezető |
IT | Áron 33 éves végzettsége szerint közgazdász. 21 évesen indította el informatikai vállalkozást startupperként. Az elmúlt 12 évben több vállalkozást alapított, melyekkel több 100 hazai és nemzetközi projekten dolgozott. A mindennapi feladatai a problémák azonosítása és megoldása. Legyen szó egy komplex informatikai rendszer tervezéséről, a 18-24 éves férfiak és nők online tartalomfogyasztási szokásainak megismeréséről fenttarthatósági témában vagy egyik munkatársa rossz kedvéről.Tervezési, fejlesztési és szakértői munkáikat főként a következő területen végzik: e-commerce, piackutató és közvéleménykutató rendszerek, hírportálok, sport analitikai alkalmazások. |
2. 13:15 – 14:00 |
Papp Gergő | banki üzletfejlesztési szakértő / projektmenedzser |
bank | Felsőfokú tanulmányait a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen kezdte igazgatásszervezői szakon, a mesterszakot a Budapesti Corvinus Egyetem vezetés és szervezés szakján végezte el. Tanulmányai alatt számos helyen megfordult, mint szakmai gyakorlatos vagy diákmunkás (MVM, Gazdasági Versenyhivatal, Cetelem Bank, Aegon) utolsó évben pedig már teljes munkaidőben dolgozott a Magyar Fejlesztési Bank munkatársaként. Jelenlegi munkakörében az OTP Bank központi, belső szervezetének átalakításával és folyamatfejlesztéssel foglalkozik pl. mint banki stratégiaalkotás, hitelezési és bankfióki folyamatok fejlesztése, törvényi megfelelés biztosítása. |
2. 13:15 – 14:00 |
Serbán Brigitta | UX/UI designer (felhasználói élmény tervező) | Tech/it | Serbán Brigitta szakmai életútja túlmutat határainkon, hiszen Budapest és Szeged után az elmúlt éveket Bécsben és Berlinben töltötte. A Szegedi Egyetem Bölcsészkarán végzett magyar szakos tanárként, majd projekt menedzseri, tréneri és facilitátori tapasztalatokat szerzett. Jelenleg a budapesti székhelyű brit-magyar-osztrák üzleti magánegyetem, az IBS (International Business School) csapatát erősíti és a bécsi campust vezeti. 2 gyermekes édesanya, 3 nyelven beszél, 5 éve Bécsben él, ahol önkéntesként expat közösségekben és esélyteremtő női Lean In szervezetek munkájában, mindennapi életében aktív. 2019-ben egy német karrierváltó képzési program megpályázása után, mely a nők térnyerését volt hivatott segíteni az IT szektorban, ösztöndíjasként került Berlinbe. Az ösztöndíj elnyerését követően új fejezetet nyitott szakmai életében, és senior karrierváltóként UX/UI designer képzésen vett részt Berlinben. Az IBS mellett a Budapest Brand Zrt. külsős munkatársaként a főváros digitális kommunikációjában és innovációs projektjeiben vállalt designeri szerepet. Jelenleg a küszöbön álló online Budapesti Tavaszi Fesztivál digitális tervezésében és előkészítésében vesz kiemelten részt. |
Iskolánk 2017-től minősített tehetségpont!
Pályázati szám: NTP-MTM-M-16-0001
A Matehetsz 2013-ban indította útjára a Tehetségpont online adatbázis rendszert.
További információ: tehetseg.hu adatbázisában, valamint a Tehetségtérképen is: http://tehetseg.hu/tehetsegpon
Iskolánk Tehetségpont koordinátora: Gyurkó Péter igazgatóhelyettes
MTM mentorok:
- Pokovai Aranka (angol, személyiségfejlesztés)
- Barna Viktor Péter (irodalom, személyiségfejlesztés))
- (Gyurkó Péter (személyiségfejlesztés))
- (Szárnya-Takács Edit (pszichológus))
- (Safranka Eszter (pszichológus))
MTM a Berze e-Learning oldalán!
Amit az MTM-től kaptunk (2017-2020):
Humán támogatás
- 19 mentorált gyerek
- 8 ösztöndíjas tanuló (1 252 000 Ft)
- 5 végzett tehetségmentor
Eszköz támogatás
- irodaszerek (79 926 Ft)
- 12 laptop (3 869 436 Ft)
- 10 projektor (1 231 520 Ft)
Programok / rendezvények
- Műhelymunka (160 000 Ft)
- Tehetségprogram (160 000 Ft)
Egyéb
- Segítség
- Barátság
- Megértés
… mindezeket KÖSZÖNJÜK!
MTM ösztöndíjasaink
Ösztöndíjas | 2018-2019 | 1 | Kovács Marianna | Pokovai Aranka | 132 000 | 1 252 000 | ||||
2 | Csanádi Liza | Szárnya-Takács Edit | 220 000 | |||||||
3 | Nagy Milán | Pokovai Aranka | 200 000 | |||||||
2019-2020 | 4 | Regős Patrícia | Pokovai Aranka | 130 000 | ||||||
5 | Matisz Lili | Pokovai Aranka | 130 000 | |||||||
2020-2021 | 6 | Kovács Anna | Pokovai Aranka | 120 000 | ||||||
7 | Habók Nóra | Pokovai Aranka | 160 000 | |||||||
8 | Püspöki Noémi | Barna Viktor Péter | 160 000 |
A Berze, mint MTM
Az ország egyik legnagyobb múlttal rendelkező középiskolája, a Mátraaljai térség egyetlen nyolc- és négyévfolyamos gimnáziuma. A nyolcosztályos tehetséggondozó gimnáziumi képzés, az emelt szintű foglalkozások (9. és 10. évfolyamokon minden tantárgyból) és az emelt szintű érettségire készítő foglalkozások mind-mind a tehetségek kibontakoztatását szolgálják.
A tanórai keretek mellett tehetséggondozó tevékenységének számos terepe van: tehetséggondozó foglalkozások és szakkörök, egyéni és csoportos felkészítés versenyekre, művészeti csoportok, tudományos előadások, elearning képzés, művészeti bemutatók, kiállítások, hangversenyek, színházlátogatások szervezése diákok számára, illetve diákok közreműködésével.
Benyújtott jó gyakorlatának („Minden művészet egyazon forrásból ered”) célja a művészetek iránti nyitottság, érdeklődő-résztvevő szemlélet kialakítása a diákokban. A művészetek komplexitásának felismertetése, a képzőművészet, dráma, tánc és zene felhasználásával.
Multiplikátori feladatait az alábbi formákban látja el:
- Tehetséggondozó versenyek (pl. angol, képzőművészet) rendezésével, szakkörök és egyéb foglalkozások, táborok, filmklub, „Részecskefizikai kártyajáték bajnokság” szervezésével kívánja ellátni, valamint továbbra is megrendezné két, országos hatáskörű, természettudományi jellegű rendezvényét.
- A BerzeLab természettudományos labor-tantermek és eszközpark révén nem csak az iskolánk, de a környék általános iskoláit is folyamatosan vendégül látjuk és oktatjuk.
- A sok éve működő tanulmányi diák cserekapcsolatok, testvériskolai kapcsolatok, tanulmányutak révén és az Erasmus+ program által a tehetséggondozásunk még inkább nemzetközivé vált.
- Diákönkormányzatunk megyei, országos, és nemzetközi szinten is elismert. Alulról jövő kezdeményezés révén alakították meg a városi diáktanácsot, amely összefogja a város és a környék iskoláinak diákjait és képviseli érdekeit és propagálja értékeit. Folyamatos jelenlét és rendezvények segítségével egy patrióta szellemiségű, a vidékért és az életteréért tenni akaró fenntartható szerveződést tartanak fent.
- A Berze NÉPnap révén olyan (az alma materhez fűződő) pályaorientációs programokat szervez az iskola, amely révén a tehetséggondozás és a pályakövetés és a Berzéhez való kötődés egyszerre valósul meg. Volt diákjaink tartanak előadást továbbtanulásukról, munkahelyeikről, munkájukról, hogy ezzel is segítsék a tehetségek érdeklődésének felkeltését, megfelelő irányba való terelését.
Megosztják a jól bevált gyakorlatukat
A gyöngyösi Berze Nagy János Gimnázium Szakiskola és Kollégiumban nyertes pályázatuk kihirdetése óta számos területen fejlesztettek már, de van még tennivalójuk. Gyurkó Péter igazgatóhelyettes elmondása szerint a pedagógusok növekvő feladatai miatt azzal szembesültek, szükségük van még képesített mentortanárokra. Igény pedig van rá, hiszen nemcsak a már kiemelkedő diákokra figyelnek, hanem azokra is, akikben a tehetség megvan, de valamiért nem tudnak jobban teljesíteni. A program által biztosított lehetőségként, ezt az irányt megcélozva alkalmaznak iskolapszichológusokat is, akik segítenek a megbúvó tehetségeket kiemelni. Elmondása szerint az ilyen feltételek miatt vált fontossá, hogy több munkatársuk is mentorrá váljon, s más iskolákból is bevonjanak mentorképesítéssel rendelkező pedagógusokat tevékenységeikbe. Jó gyakorlatuk – mely innovatív pedagógiai tevékenységüket jelenti – az erdei táboruk, valamint művészeti képzéseik.
A projekt nemcsak szakmailag, hanem eszközfejlesztéssel is támogathatja ezeket az intézményeket. Utóbbival kapcsolatban az igazgatóhelyettes elmondta, pozitív elbírálást követően lehetőségük lenne például zongora, GPS és háromdimenziós nyomtató használatára is, melyekkel még izgalmasabbá tehetnék a tananyagokat.
Az egri Neumann János Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium az alapítványi iskolák közül egyedüliként nyerte el ezt a címet, ahogyan arról korábban már beszámoltunk. Petrásné Szűcs Eleonóra, az intézmény pedagógusa, programjuk felelőse elmondta, régi hagyományaikat követik, de igyekeznek minden eszközt megtalálni, hogy tehetséggondozó tevékenységüket magas színvonalon végezhessék. A foglalkozásokon már tableteket, mobilalkalmazásokat is használnak, melyek nemcsak színesebbé teszik a tanórákat, hanem – egyebek mellett – ismeretellenőrzésre is kiválóak. Egyéni és csoportos foglalkozásokat tartanak, s a projekt támogatni fogja a matematika és robotika szakköröket is kisebb eszközökkel. Témadélutánokat, versenyeket is rendeznek 6–8. osztályos tanulóknak, melyek arra is alkalmasak, hogy már ebben a korosztályban felkutassák a tehetségeket, akik később jó eséllyel kerülnek iskolájukba, s tovább tudják őket segíteni fejlődésük során.
Kocsis Emese, az iskola igazgatóhelyettese elmondta, korszerű eszközparkjukkal és jól képzett tanáraikkal színvonalasan tudják végezni feladataikat, s lépést tudnak tartani a kor követelményeivel is. Jó gyakorlatuknak a technikai újítások szerves részei, így ezt is bemutatják október 26-án, egy műhelyfoglalkozás keretében. Az alkalmon pedagógusaik és az Eszterházy Károly Egyetem oktatói a rejtőzködő tehetségek, a tehetségútlevél, jó gyakorlatok – pénzügyi ismeretek oktatása, vállalkozói verseny szervezése – témakörökben tartanak előadást más iskolák oktatóinak, akár regionális szinten. Később pedig a Neumannak és a Berzének is lehetősége nyílik, hogy átadják jó gyakorlatukat az MTM-hálózat iskoláinak, s átvegyék a többi bázisiskola gyakorlatát.
Számos segítséget kapnak az iskolák
A Minősített Tehetség Műhely hálózatának célja, hogy minden elért tehetséges tanuló a képességeinek legmegfelelőbb fejlesztésben részesüljön, s a környezetében elhelyezkedő intézmények számára speciális szolgáltatásokat nyújtson. A cím birtokosai öt éven keresztül viselhetik a kitüntetést mint mintaintézmények.
A programban hálózatként működve, újdonságnak számító pedagógiai módszereiket osztják meg egymással, melyhez a projektlebonyolító támogatásokkal járulhat hozzá. Így egyebek mellett az intézmények segítséget kaphatnak tehetséggondozó mentorok képzéséhez, díjazásához, eszközözök beszerzéséhez, az intézmények szakmai együttműködéséhez, de támogathatják a tanárok és diákok szakirányú és versenycélú utazását is. Az országban 38 intézmény kapott MTM címet, az észak-magyarországi régióban pedig öt.
Forrás: Heol
Berze & MTM
Az 1634-ben alapított gyöngyösi gimnázium az ország egyik legnagyobb múlttal rendelkező középiskolája. Az iskola több évszázados története az értékkövető magatartás és az emberi helytállás számos példáját mutatja egykori tanítványainak és tanárainak. Úgy érezzük, ez a múlt is kötelez bennünket annak a megvalósítására, amit pedagógiai programunkban összefoglaltunk. A gimnázium tanári kara komoly követelményeket támaszt és képvisel mind az egyes szakmai tárgyakat, mind az iskolában – és azon kívül is – elvárt viselkedés szabályait illetően.
Figyelembe véve, hogy iskolánk a Mátraaljai térség egyetlen gimnáziuma, a tehetséges tanulóink fejlesztésére különös gondot fordítunk. Ennek megfelelően fontos szerepe van intézményünkben a tehetséggondozásnak. A tehetségfejlesztő tanulási környezet fenntartásának lényeges eleme a tanáraink naprakész, magas színvonalú tudása és szakmai tájékozottsága. Ennek egyik eszközeként az iskola tanárai és segítő munkatársai rendszeresen élnek a tudásuk, felkészültségük megújítását szolgáló továbbtanulási, továbbképzési lehetőségekkel. Tudatában vagyunk annak, hogy diákjaink a majdani felsőfokú tanulmányok megalapozását várják el tőlünk. A tanítás rendjét úgy kell megszerveznünk, illetve a tantervet olyan módon kell összeállítanunk, hogy a lehető legtöbb diákot fel tudjunk készíteni az általuk választott emelt szintű érettségi vizsgára.
Ugyanakkor azzal is tisztában vagyunk, hogy az iskolánkban nevelkedő fiatalok ebben az életkorban a legfogékonyabbak azoknak az értékeknek, illetve készségeknek a befogadására, amelyek meghatározzák felnőttkoruk életminőségét. Ezért szerepelnek hangsúlyosan pedagógiai programunkban a tanórán kívüli nevelési lehetőségek (hangversenyek, kirándulások, táborok stb.).
Végezetül arra törekszünk, hogy a gondjainkra bízott gyerekek az iskola falai között töltött éveket örömmel, jókedvvel éljék meg.
Iskolánkba a város, a környező kistelepülések, a megye egyéb városai, és a megyén kívül eső települések gyermekei tanulnak.
Szervezünk programokat a régió alsó tagozatos kisdiákjainak, a felső tagozatos diákoknak. Természettudományos oktatásunk során 22 partneriskolával tartjuk a kapcsolatot, melyek között halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek oktatásával foglalkozó intézmények is vannak.
Középiskolás korosztály számára is szervezünk országos tehetségkutató versenyeket, elsősorban természettudományos területen.
Művészeti életünkben szoros kapcsolatot tartunk a város zeneiskolájával, a képzőművészetben tehetséges diákjainkat nemzetközileg elismert művésztanár gondozza.
Sportéletünk igen eredményes és széleskörű, önálló diáksport egyesületünk működik, számos sport tábort szervezünk.
Együttműködünk a város könyvtárával, illetve művelődési központjával.
Ezeken kívül különös gondot fordítunk diákjaink önálló kezdeményezéseire, önképzőkörök támogatására. Ezáltal kapcsolatban állunk az országban működő önképzőkörökkel.
- Tehetségkutató matematikaverseny az általános iskola 4. évfolyamosai számára
- Tehetségkutató magyar nyelvi verseny az általános iskola 4. évfolyamosai számára
- Biológia, kémia, fizika tantárgyakból 22 partneriskolának szervezünk tanulókísérleti órákat
- Regionális angol nyelvi tehetségkutató verseny
- Bugát Pál Komplex Természettudományi vetélkedő országos döntője
- Mikola Sándor Tehetségkutató Fizikaverseny országos döntője
- Természettudományos Önképzőkör működése
- Művészeti Önképzőkör működése, Berze Galéria
- „Így írunk mi” évente megjelenő újság diákjaink verseiből prózáiból
- Természettudományi tábor
- Képzőművészeti tábor
- Kórusok, könnyűzenei együttesek működtetése, támogatása
- Kézilabda, röplabda, labdarúgó szakosztály
- Tömegsport rendezvények
- Erdei, sí és vízi tábor
Elsősorban pályázatok útján próbálunk a tanórán kívül eső tevékenységeinkre anyagi fedezetet találni, várjuk az önkormányzat és a szülői munkaközösség segítségét is, illetve a programokban részt vevő pedagógusok önként vállalják ezeket a feladatokat.
Ezek a programok már hosszú évek óta működnek, létjogosultságuk megkérdőjelezhetetlen.
Pályázati lehetőségek
Tájékoztatom, hogy a 2018/2019. tanévben az Új Nemzeti Kiválóság Program (ÚNKP) keretében az Emberi Erőforrások Minisztériuma 2018. április 9-én meghirdette a
“Tehetséggel fel!” Felsőoktatást Megkezdő Kutatói Ösztöndíjpályázatot.
A pályázat célja, hogy azok a középiskolások, akik a pályázati kiírásban meghatározott versenyeredményt értek el, már a felsőoktatási tanulmányaik kezdetétől támogatást kaphassanak ahhoz, hogy kutatási ismereteket szerezzenek, kutatómunkát végezzenek. A pályázat benyújtására feljogosító versenyeredményeket a pályázati kiírás 4.1.5. pontja tartalmazza. A pályázatok benyújtási határideje 2018. június 13., így még az ez évi versenyek helyezettjei is tudnak pályázni. Kérem, hívják fel a Minősített Tehetséggondozó Műhelyük érintett diákjainak figyelmét erre a lehetőségre, és segítsék őket abban, hogy sikeresen pályázzanak. A pályázat benyújtásához összeállítottunk egy segédanyagot, amelyet jelen levél mellékleteként megküldünk. Kérem, juttassák el a diákoknak, ezzel is támogatva őket.
Pályázati kiírások lejjebb letölthetők!
Műhelymunka program 2018-ban
Műhelymunka témája | Előadók | Helyszín | Időpont | Résztvevők száma |
Tehetség továbbképzés e-learningen | Ács Renáta | GyBNJG könyvtár | 2018.04.21. | 30 fő |
Tehetségek testi-lelki elsősegélye | Oszláncziné Dobos Mária | GyBNJG könyvtár | 2018.04.21. | 30 fő |
Tehetséggondozó programok 2018-ban
Tehetséggondozó programok | Bevont kollégák | Előadók | Helyszín | Időpont | Résztvevők száma*
(2018-ban legalább 60 fő) |
A kommunikáció és az internet világa | Pető Péter | Csintalan Edina | GyBNJG könyvtár | 2018.03.26. | 30 fő |
2. Berze NÉPnap-i pályaorientáció | Gyurkó Péter | Ács Renáta | GyBNJG könyvtár | 2018.03.26. | 30 fő |
Műhelymunka program 2017-ben
Műhelymunka témája | Előadók | Helyszín | Időpont | Résztvevők száma |
Iskolapszichológia a tehetséggondozásban | Szárnya-Takács Edit | GyBNJG könyvtár | 2017.11.14. | 30 fő |
Erasmus +, avagy a tehetségáramlás a világban | Nagy Noémi | GyBNJG könyvtár | 2017.11.27. | 30 fő |
Tehetséggondozó programok 2017-ben
Tehetséggondozó programok | Bevont kollégák | Bevont előadók | Helyszín | Időpont | Résztvevők száma*
(2017-ben legalább 60 fő) |
Egészség egyenlő tehetség!? | Vályi-Nagy Csilla,
Bánkuti Anita, Oszláncziné Dobos Mária,
|
Watti Rezan, Oszlánczi Kristóf, Dobos Réka | GyBNJG könyvtár | 2017.12.12. | 30 fő |
Médiaértés, információbiztonság | Bánszkiné Morvai Éva | Kovács Blanka,
TASZ |
Bp. | 2017.12.19. | 33 fő
(8. A osztály) |
Fenntartható tehetségek | Vályi-Nagy Csilla | GyBNJG könyvtár | 2017.11.17. | 20 fő |